6. prosince 2011

Dojmy - Dungeon Fighter

Další skupinka dobrodruhů bažící po zlatu, kořisti a nehynoucí slávě? To se ještě uvidí. Teď ale rychle vezměte kostky a šup do podzemí!

Dungeon Fighter je kostková plně kooperativní párty hra parodující klasická klišé her na hrdiny a fantasy žánr obecně. Na začátku hry si hráči vyberou postavy, připraví si karty podzemí s místnostmi a chodbami, odpovídající počet karet příšer a také jedno z finálních monster, vezmou si tři barevné kostky a může se začít hrát.

Během hry si mohou hráči mohou volit, kudy budou postupovat. Některá pole mají zvláštní schopnosti, např. fontána léčí životy, někde mohou hráči najít blyštivé mince, jinde ovšem musí házet např. poslepu. V každé místnosti pak musí nejprve bojovat s příšerou, které jsou postupně stále silnější, až se probojují k hlavnímu nepříteli. Nepřátelé mohou komplikovat boj přidáním další podmínky pro hod kostkou – hráč musí házet svou slabší rukou, musí se při hodu točit, nebo vyskočit atd. Vtip je v tom, že jednotlivé efekty se takto mohou kupit na sebe, pokud je možné takovou kombinaci ještě provést.

Samotné útoky hráčů probíhají hodem kostkou tak, aby dopadla jednou na stůl a poté na terč, dle kterého se určí počet zranění udělených nestvůře. Pro aktivaci zvláštní schopnosti postavy musí hráči na vybrané kostce při hodu padnout symbol oka. Poslední místností každé karty (nebo chcete-li patra) je obchod, kde si hráči mohou za získané peníze vyléčit životy, koupit si předměty nebo si pořídit bílé kostky na boj.

Tato hra kombinuje velmi zvláštní prvky – v první řadě se jedná o párty hru určenou všem. Je to přímočará zábava pro rodinu i společnost přátel. Ve hře je však dostatek možností, jak taktizovat, ať už výběrem barevných kostek, které korespondují s barvami schopností postav a při každém hodu se tak musí vyřešit, kdo bude házet jakou kostkou pro co největší prospěch skupině, nebo výběr, který předmět by si měl kdo pořídit v obchodě. Další zvláštností je obtížnost hry, kterou lze upravovat výběrem karet podzemí a jejich počtem. Ne vždy se totiž hráčům podaří projít celým podzemím až k finální příšeře, natožpak ji následně porazit. I přes možnou obtížnost zde však nedochází k žádné frustraci hráčů, na to si hra úspěšně udržuje odlehčenou atmosféru a herní doba se drží v rozumných mezích mezi půl hodinou a hodinou.
Hra, o které jsem slyšel poprvé až v ohlasech z essenského veletrhu, tak mile překvapila a zařadila se po bok dalších kvalitních párty her s odlehčenou fantasy tématikou (stylově podobná je třeba Kragmortha, kde v roli skřetů kradete Rigoru Mortisovi svitky z pracovního stolu, přestože nejde o kooperativní, ale kompetitivní hru), kterou si mohou zahrát všichni. Datum dostupnosti v ČR zatím není jasná, ale odhadem to bude 1. čtvrtletí 2012. 

Žádné komentáře:

Okomentovat